Boogstokken voorgebogen?

Verhalen en vragen over de Karsten Tenten luifels en accessoires

Boogstokken voorgebogen?

Berichtdoor Raymond1978 » 25 Jul 2010, 17:58

Bij mijn Karsten 300 tent zitten aluminium boogstokken voor de comfortluifel en de verlengluifel. Deze buigen prima zover ik kan zien. Nu spreekt men op karstententen.nl dat de luifels zijn voorzien van aluminium voorgebogen boogstokken.

Zijn deze beter? Breken ze minder snel?

Mvg.
Raymond
Raymond1978

Re: Boogstokken voorgebogen?

Berichtdoor Patrick » 20 Aug 2010, 15:24

Wat bedoel je precies? Je geeft aan dat je de stokken al hebt?!
Bij onze comfortluifel zitten aluminium stokken in delen aan elkaar en voorgebogen. Inderdaad precies zoals ze in de luifel gaan. Werkt perfect,
Patrick

Berichtdoor Carolien » 30 Sep 2010, 20:59

Raymond waarschijnlijk heb jij geen comfortluifel maar de oudere boogluifel met de aluminium buigbare stokken. Patrick heeft het nieuwe type, comfortluifel genaamd, met de voorgebogens stokken. Kun jij ook laten maken door Karsten en is een absolute aanrader!
Carolien

Berichtdoor ZEZIMA » 10 Apr 2012, 05:02

De aluminium voorgebogen boogstokken inclusief stokken sleuven kunnen ook in je ouder type slaapaanbouw worden gemaakt.

Emile
ZEZIMA

Berichtdoor Emma » 12 Feb 2013, 20:03

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb een al oudere Karstentent en wil in de voortent voorgebogen stokken laten maken. Helaas hoorde ik van een ervaren kampeerder dat hij daar slechte ervaringen mee heeft (het past allemaal net niet) en dat het pakket stokken wel heel erg groot is. Wie kan mij verder helpen?
Emma

Berichtdoor Carolien » 12 Feb 2013, 22:36

Emma, wij hebben dit ooit laten doen en het is echt een hele verbetering en een aanrader! Wat mij betreft onzin dat het net niet past en het stokkenpakket is helemaal niet zo groot hoor! Dit is hetzelfde stokkenpakket als bij de huidige tenten. Wij hebben het laten doen omdat we juist die boogstokken vreselijk vonden. Het geheel werd een stuk degelijker door die aanpassing. Het enige waar ik erg ontevreden over was en nooit meer zou laten maken is een kuipzeil met van die bandjes. Dat kostte een hoop geld en paste echt niet goed.
Ik zou eens gaan kijken bij iemand die zo'n tent met aangepast stokkensysteem heeft of misschien heeft Karsten wel een tweedehands staan waarbij je het kunt zien. Succes!
Carolien

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 15 Feb 2013, 14:16

Carolien, vervelend dat het kuizeil zo slecht bevallen is! Je geeft aan dat het niet past, meestal heeft dit te maken met het verkeerd opzetten van de luifels. Wanneer de ondergrond niet vlak is, of de luifels te breeduit worden gezet ontstaan inderdaad problemen met het goed passen van het kuipzeil. Dit kun je verhelpen door de luifels op een vlakke ondergrond te zetten en niet te breeduit. Wanneer het probleem zich blijft voordoen kunnen we kosteloos extra bevestigingsoogjes monteren waarmee het probleem verholpen wordt.
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Berichtdoor Carolien » 16 Feb 2013, 16:51

De luifels zetten we altijd wel goed op maar de ondergrond is zelden recht dus dat heeft er zeker mee te maken!
Desondanks vond ik de kwaliteit, ook van de afwerking, onder de maat. Het is al wat langer geleden, in het jaar dat het mogelijk was om het stokkensysteem tegen een gereduceerd tarief aan te laten passen. Misschien is het inmiddels wel verbeterd.
Maar heel erg bedankt voor het aardige aanbod! Wij hebben echter onlangs een nieuwe tent bij jullie gekocht. Dit keer dus met een inritsbaar kuipzeil! We kunnen niet wachten om hem uit te gaan proberen! :D
Carolien

Berichtdoor jkmm » 19 Feb 2013, 20:18

Dag Carolien,
Wij zijn wel benieuwd hoe de oplossing is geweest voor het kuipzeil in de luifel. Heb je daar misschien nog een foto van om hier te plaatsen?

Groeten van Kees, de K in JKMM.
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Karsten Tenten B.V. » 20 Feb 2013, 14:45

Carolien, veel succes met de nieuwe tent! We zijn natuurlijk benieuwd naar de eerste verhalen! Nu nog even wachten op wat warmere temperaturen..
Gebruikers-avatar
Karsten Tenten B.V.

Volgende

Terug naar Karsten Tenten luifels & accessoires