fietsendrager in kombinatie met karsten bagagetas

Verhalen en vragen over overige Karsten Tenten, maatwerk en specials uit het atelier

fietsendrager in kombinatie met karsten bagagetas

Berichtdoor de vijf » 17 Jun 2012, 12:53

:?: beste medekampeerders ik heb een vraag over welke fietsen drager er het meest geschikt is voor de bagagetas van karsten zelf dacht ik aan thulle, maar heeft er iemand ervaring mee graag een reactie.
de vijf

Re: fietsendrager in kombinatie met karsten bagagetas

Berichtdoor jkmm » 18 Jun 2012, 15:47

Beste 5,

Ik vind dat een fietsendrager geschikt is om er fietsen mee te vervoeren. Maar in hoeverre een fietsendrager ongeschikt is voor een Karstentent mag een ieder zelf bepalen. Ik denk dat dit ook van het type auto afhangt. Vaak is het zo dat men al een fietsendrager heeft en deze voor meerdere toepassingen wil gebruiken. Heel begrijpelijk. Ik hoop dat een ander jullie iets zinnigs over een bepaalde aanschaf kan doen.

Onze eigen fietsendrager is veel te smal om wat anders op te zetten. Daarom, voor ons "vervoersprobleem" heb iets in de maak. Later meer als het project af is.

Groeten van JKMM
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor kwekkie » 25 Jun 2012, 20:11

Hoi Five,
Ik heb nu een aanhanger, maar eerder gebruikte ik de fietsendrager Spinder Hawk. Daarvoor is een accessoire te koop die je in opening van de dragers kunt bevestigen. Zo heb je dan een bagagerek. Ik heb daarop ook de tent (3,50 ) vervoerd.
Dat ging uitstekend met een paar sjorbandjes.

Gerard
kwekkie

Berichtdoor jkmm » 25 Jun 2012, 21:12

Zo vervoeren wij het ook, als er meer dan 1 fiets mee moet gaan ze op een klein aanhangwagentje.

Ik heb gisteren gespiekt bij Karsten in Zwaag hoe ze dat doen, die tentzak op een fietsendrager. In de speciale tentzak zit een verstevigde bodem. Die rust bij hen op een fietsendrager met drie goten. Merk fietsendrager heb ik niet gezien. Het gaat er om dat je alle steunen of hulpmiddelen van de fietsendrager kan verwijderen tot een nagenoeg vlak geheel ontstaat.
En dat er plek is voor minimaal drie fietsen want het is een zak met flinke afmetingen. Groter kan ook nog volgens hun opgave.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor jkmm » 10 Nov 2012, 16:42

Een klein beetje aan het knutselen geweest.
Het is voor het volgend seizoen. De tentdrager past precies op de trekhaaksteun van onze fietsendrager.
Op mijn werk waar alles hoofdzakelijk van staal en RVS wordt gemaakt hou ik de oudijzerbak scherp in de gaten. Een aantal afgekeurde L profielen die mijn collega daar in wierp konden in mijn ogen wel genade vinden om tegen elkaar gelast te worden tot U profiel. Voor mijn tentendrager natuurlijk! Bodem is ter grootte van de Karsten 350 opgevouwen in de tas.
Een stuk uitgedraaide pijp voor over de trekhaak, kopplaatje er op. Het kopplaatje biedt plaats aan twee ogen voor spanbanden. Moertje voor een M8 borgbout geplaatst op de pijp mocht de drager een keer opvliegen op slecht wegdek.
En nog als oud ijzer aangetroffen, een profiel voor de verlichting en nummerplaat. En al bijna op maat. Daar komen de andere twee ogen voor de spanbanden op.
Watervast hout komt bij de bouwmarkt vandaan, evenals de RVS slotbouten. Als het goed is kan de lage achterklep van onze bestel-Eend nog net open als de tent er af. Elke keer de drager verwijderen is me te lastig. Het meeste werk gaat zitten in de bedrading aanleggen en verlichting aansluiten . Veel mechanische mensen zijn allergisch voor dingen met elektra. Bij mij is dat niet anders.

Wordt vervolgd.
Bijlagen
Tentdrager-P1030211.jpg
Tentdrager-P1030208.jpg
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor jkmm » 10 Nov 2013, 21:28

Precies een jaar geleden is hierover het laatste bericht gepost. In die tussentijd heb ik een zelfde soort boodschap als de onze gevonden op dit forum. Overeenkomstig zijn de voor- en nadelen terwijl de plaatser vrijwel dezelfde auto als ons heeft die voor dat doel dezelfde favoriete kant wordt opgestuurd. Zie(viewtopic.php?f=45&t=100#p1486)

Een jaar verder en nog is de drager niet af. Hoofdreden: de vakantie ging in eigen land gebeuren. Eind 2012 is op de laatste mooie dagen van het jaar het frame in de grondverf gezet, gewoon met de kwast uit een pot. Daarna een laklaag of drie. Ook ordinair uit een pot en met de kwast opgebracht. De kleur doet er niet zo toe en deze teint was over van een bromfietsrestauratie. Spuiten gaat veel sneller dan de circa 6 uur zakkers wegkledderen, echter dan gaat er ook veel verf naast de u profielen.
Zomer 2013. Een week voordat onze vakantie werkelijk gaat beginnen maar de keuze op een bestemming nog niet heeft plaats gevonden. Hout er op d.m.v. de ingekorte slotbouten en de nummerplaat-snelsluitingen plus de verlichtingunits op het lichtbalk geschroefd. En dan de bedrading trekken. Kabelschoentjes degelijk aanknijpen en goed op de nummering van de onderlinge draden letten. Rijlicht en remlichten combineren en richtingaanwijzers natuurlijk gescheiden houden. Het is bijna klaar als ik hoor dat Zweden definitief afvalt als ons vakantieland dit jaar. Ding aan de kant.
Het gaat weer een paar maanden duren voordat ie eventueel weer nodig kan zijn. Er mag nog wel enige aandacht worden besteed aan de voorste oog waar de haken van de spanbanden in komen te zitten.
Ten eerste zal die bij een dubbele uitvoering meer zekerheid geven dat bij aankomst alles nog achter de auto zit.
Ten tweede, elke centimeter die de tent en extra bagage extra richting trekhaak wordt geschoven is winst voor de verminderde wegligging van de auto die het verschoven zwaartepunt met zich mee brengt.

Op de foto's even wat zaken voor proef op het plateau gestapeld, net voordat het aanhangertje werd gepakt. De tent
voor dit beeldmomentje van zolder slepen is me wat te veel van het goede.
Bijlagen
Tentdrager P1050563.jpg
Tentdrager P1050562.jpg
Tentdrager P1050561.jpg
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Teebee » 01 Apr 2014, 12:11

Beste jkmm,

Ziet er strak uit.
Ik heb een vraag mbt de afgebeelde tent-tas:
Wat zijn de afmetingen van deze opberg tas (en voor welk model tent)?
Ik heb zelf nl een Wilderness 360 (zusje van de Karsten zoals je wellicht weet) waarvan de tas is gescheurd.
Karsten kan een tas van 103x35x35 leveren, maar mijn opgerolde Wilderness tent gaat daar nauwelijks in passen....
Ik heb een maat 110x55x45 nodig....

Mvrgr
Tjaco
Teebee

Berichtdoor jkmm » 01 Apr 2014, 19:40

De Wilderness tent kennen we niet. We moesten het opzoeken op het net. Wij hebben zelf een type 350.
De bijpassende tas meet ongeveer 35 X 35 X 90 cm. Veel te klein voor jullie tent.
Misschien ergens een tas op maat laten maken?
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Teebee » 01 Apr 2014, 20:23

Beste jkmm,

Dank voor je reactie.
Grappig dat je van het bestaan van de Wilderness geen weet hebt; is namelijk een tent van Joost Karsten (ja, de zoon van), en is uiterlijk zeer snel te verwarren met de 'echte' Karsten. De Wilderness heeft optioneel wel een binnentent en de voortent is ruimer
Het tenKate doek van de Wilderness is van een nog iets zwaardere kwaliteit dan de Karsten, daar zal het grotere volume aan te wijten zijn; met heeeel strak oprollen zou ik hem wel in de tas welke Karsten standaard kan leveren (103x35x35) kunnen krijgen, maar ik wil niet moeten proppen en heb liever iets ruimte over.
Ik heb de vraag uitstaan bij Karsten om een tas op mijn gewenste maat te maken, gezien de service en klantgerichtheid welke zij zou hoog in het vaandel hebben staan zou het mij verbazen indien zij 'nee' verkopen.... Vooralsnog afwachten.
Dank voor je reactie.
Teebee

Berichtdoor jkmm » 02 Apr 2014, 19:11

Tsja, een Wilderness.
Ra ra hoe komt het dat wij die tent niet kennen? Joost K. mag het weten.

Onze Karsten tent kochten we blind over van een collega die er om bekend staat zeer netjes met zijn spullen om te gaan.
Hij vertelde dat zijn gezin een caravan wilde gaan kopen. Hun tent mocht weg voor een nette prijs.
Wij hadden op dat moment een grote tunneltent en mijn vrouw de baas (soms dan, hè) wilde een makkelijker op te zetten ding. In eerste instantie wist alleen zij wat een Karsten was. Ik vind alles best, zolang het maar een katoenen tent is.
En dat is ook tot op zekere hoogte.

Hup, koop dat 2e hands ding maar! zei ze. We hebben dus niet verder gekeken dan onze neus..........
Zouden we een nieuwe tent op het oog hebben, dan gaan we b.v. naar de ANWB kampeerdagen om diverse tenten in het wild te zien. Wedden dat we dan ook bij een Wilderness stil blijven staan. Maar het liep zoals hier boven beschreven.
Gebruikers-avatar
jkmm

Volgende

Terug naar Karsten Tenten overig & maatwerk