Tent opbergtas

Verhalen en vragen over overige Karsten Tenten, maatwerk en specials uit het atelier

Tent opbergtas

Berichtdoor Teebee » 01 Apr 2014, 11:53

Even voorstellen aangezien ik nieuw ben.
Mijn naam is Tjaco en heb sinds een aantal dagen een opblaastent om met t gezin te gaan kamperen. Voorheen een 6p tunneltent, maar de grote worsteling van opzetten / afbreken beu..... zeker geen lolletje met 30+ graden en 2 kleintjes om in de gaten te houden :roll:
Eigenlijk ben ik een klein beetje een 'vreemd eend' aangezien het geen 'echte' Karsten betreft maar een zgan Wilderness model 360, maar vrijwel gelijk aan de 'echte'.
Prachttent, in perfecte staat slechts 3 wkn gebruikt door vorige eigenaar en oogt als nieuw.
De tas waar de tent in zit oogt echter niet meer als nieuw..... Er zit een flinke scheur in direct onder 1 van de draagbanden; het punt waar de meeste kracht op komt te staan bij tillen/dragen.
Ik wil dus graag een nieuwe sterke (Bisonyl) tas voor de tent.
Karsten kan deze leveren echter de maat is te krap (103x35x35), een Wilderness is blijkbaar in opgerolde toestand toch iets groter, ik wil niet moeten 'proppen'... Ik heb een tas nodig van 110x55x45 LBH
Iemand suggesties/tips waar zo'n tas te koop is cq te laten maken (voor een schappelijke prijs)?

Mvrgr
Tjaco
Laatst gewijzigd door Teebee op 02 Apr 2014, 12:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Teebee

Re: Tent opbergtas

Berichtdoor mariwillem » 02 Apr 2014, 11:10

Is het een optie om de originele tas te laten repareren bij een schoenhersteller of een zeilmakerij?
Mijn Karstentas was ingescheurd bij de hengsels, de schoenhersteller heeft alles weer keurig aan elkaar genaaid voor 5 euro.
Een paar jaar geleden was een oogje van de regenluifel ingescheurd, ik heb het bij de zeilmaker laten repareren, dat was goedkoper dan de luifel opsturen naar Karsten.
mariwillem

Berichtdoor Teebee » 02 Apr 2014, 12:50

Dank voor je reactie.
Repareren heb ik overwogen, maar gezien eerdere evaringen heb ik daar geen vertrouwen in.
Temeer omdat de scheur bij de aanhechting van 1 van de draagbanden zit, het een winkelhaak is en het gewicht van de tent ongeveer 45kg betreft.... dat gaat een reparatie niet lang uithouden.
ik 'draag' de tent over het algemeen alleen en dan als een rugtas met beide handgrepen over de schouders.
De Karsten tassen hebben de draagbanden aan het uiteinde van de tas meen ik (volgens een foto welke ik van Karsten kreeg); een veel sterkere constructie dan mijn tas welke de draagbanden aan de zijkant (lange zijde) heeft.
Daarom hoop ik dat Karsten zo vriendelijk wil zijn om een dergelijke 'Karsten-tas' voor een schappelijke prijs voor mij op maat te maken (verzoek reeds gedaan maar nog geen respons).
Teebee

Berichtdoor Teebee » 04 Apr 2014, 17:06

Nou, inmiddels reactie van Karsten gehad en zoals verwacht gaat hun service ook ver voor mensen welke een 'Karsten-broertje' hebben :)
Zij leveren mij binnenkort de gevraagde tas in mijn gewenste maat en dat voor een zeer schappelijke prijs.
Prima dus !!
Teebee

Terug naar Karsten Tenten overig & maatwerk