Wat is de afschrijving op de tent

Verhalen en vragen over de Karsten kampeertent

Wat is de afschrijving op de tent

Berichtdoor geraldegivens » 25 Apr 2018, 20:54

s er een waarde indicatie van tweedehands Karsten tenten?

Ik bedoel wat is de afschrijving per staweek van de tent?
Of is er een leeftijds afschrijvingsmethode?

Zou gemakkelijk zijn, een soort leidraad voor aspirant kopers van een Karsten tent op de tweedehands markt.
geraldegivens

Re: Wat is de afschrijving op de tent

Berichtdoor wouter3 » 08 Aug 2018, 16:13

Omdat nog niemand anders heeft gereageerd, doe ik een poging.

Ik heb me maar even laten inspireren door het forum van de Waard waar ze een rekentabel hebben gemaakt waarin je de afschrijving van een tent kan bepalen. Dat zijn welliswaar andere typen tenten, maar ze zijn ook van dik Ten Cate katoen.

In het kort wordt daar gerekend met een afschrijving van 6% per jaar als je maximaal 3 weken per jaar kampeert. Na ongeveer 17 jaar zou de waarde van een tent dan op 0 Euro uitkomen.

Een tent van 5 jaar oud zou ongeveer 70% van de nieuwwaarde zijn en een tent van 10 jaar oud ongeveer 40% van de nieuwwaarde.

Op bijvoorbeeld marktplaats kan je uiteraard hele andere bedragen aantreffen. De waarde wordt namelijk ook bepaald door het gebruik, de verkleuring, de accesoires etc. Een oude tent die vrijwel niet is gebruikt kan bijvoorbeeld nog veel waarde hebben.

Als iemand anders een betere indicatie heeft hoor ik het uiteraard graag.
wouter3

Berichtdoor jkmm » 08 Aug 2018, 16:42

De afschrijving van een tent is best een interessant onderwerp. Helaas hebben wij daar geen verstand van en daarom niet hier gereageerd. Al is het wel van belang in de toekomst dat wij ons hierin verdiepen als we de huidige tent weg moeten doen (te groot als de kinderen niet meer meegaan) en een andere Karsten kopen.
We zijn bang dat Marktplaats toch de graadmeter voor de juiste prijs gaat worden als je niks bij Karsten inruilt of aankoopt.
Leuk kamperen, kun je ook aan anderen leren.
Gebruikers-avatar
jkmm

Berichtdoor Dimitri » 19 Aug 2018, 20:21

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, bij Karsten gaan ze ervan uit dat een tent 60 kampeerweken heeft, daarna schijnt de tent afgeschreven te zijn.
Dimitri

Terug naar Karsten kampeertent